onsdag 22 februari 2012

از جزئیات حكم اعدام ندرخانی مطلع نیستیم !


.
یوسف ندرخانی که از دو سال قبل به اتهام "تبلیغ مسیحیت" در بازداشت بسر می برد در اوائل مهرماه سالجاری در دادگاه تجدید نظر به اتهام "ارتداد ملی" به اعدام محكوم شده بود ، اكنون گفته می شود حكم اعدام ایشان به دایره اجرای احکام زندان لاکان رشت ابلاغ شد.
به گزارش " محبت نیوز"، سایت "سحام نیوز" منسوب به مهدی كروبی در خبری گزارش داد، حكم اعدام یوسف ندرخانی به دایره اجرای احکام زندان لاکان رشت ابلاغ شد. وهر لحظه امکان آن دارد تا اعدام وی به مرحله اجرا درآید.
در پی انتشار صدور دستور اجرای حکم اعدام برای این دگر اندیش مذهبی در بند، "فیروز صادق خانجانی" از دیگر همفكران وی كه در فرانسه حضور دارد، در گفتگویی با سایت رهسا نیوز ضمن تائید این خبر گفت كه این خبر توسط تیم وکالت آقای یوسف ندر خانی به ایشان هم رسیده ولی از جزئیات آن بطور كامل آگاهی ندارد .
این خبر اگر چه در فضای مجازی و در بین وب سایت های مختلف منتشر شده اما هنوز تاكنون از سوی مقامات قضایی و یا وكلای آقای ندرخانی تائید نشده است .
وی در ادامه افزود، خانواده ندرخانی تحت فشار شدیدی روحی قرار دارند و همچنین یوسف ندرخانی خود نیز هم اكنون در بند تبهكاران نگهداری می شود و مسئولان نظام همچنان بر وی فشار می آورند تا توبه كرده و به اسلام باز گردد.
وی در پاسخ به این سوال كه تاكنون گروه موسوم به كلیسای ایران چه رایزنی و اقداماتی در جهت جلوگیری از اجرای حکم اعدام یوسف ندرخانی انجام داده است افزود: همه جهان از وضیعت آقای ندر خانی آگاه میباشند. تمام سازمان ها حقوق بشری و حتی رهبران تراز اول دنیا اعتراض خود را نسبت به زندانی بودن آقای ندر خانی اعلام کردند و این اواخر رییس حقوق بشری پارلمان آلمان برای دیدار از کشیش یوسف به ایران آمد که متاسفانه دست خالی بازگشت.
یوسف ندرخانی، شهروند ۳۳ ساله ایرانی در سال ۸۸ به اتهام خروج از دین اسلام که "ارتداد" خوانده می‌شود، به اعدام محکوم شد، اگرچه خود او همواره تاکید کرده که هرگز مسلمان نبوده است.
وی در مهر ماه ۱۳۸۸ و در شهر شمالی رشت دستگیر شد. یوسف ندرخانی از دگر اندیشان مذهبی و از فرقه ( غیر تثلیثی - پیروان ویلیام برانهایم) می باشد. گفته می شود وی در رشت رهبری یك اجتماع خانگی را بر عهده داشته است. در گزارش های مربوط به او همفكرانش از وی بعنوان "کشیش انجیلی گروه کلیسای ایران " نام می برند.
هرچند تاکنون در هیچ یک از مقررات جزایی ایران، "ارتداد" به عنوان"جرم" تعریف نشده است، اما از ابتدای انقلاب، شماری از نوكیشان مسیحی به اتهام ارتداد بازداشت و محاکمه شدند

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar