måndag 29 oktober 2012


Prisoner-of-tehranاما در این میان، یکی از بازجویان زندان اوین به "مارینا" دل می‌بندد و به او و خانواده‌اش می‌گوید تنها راه نجاتش ، ازدواج با وی و گرویدن به دین اسلام است.
تصویر روی جلد کتاب «زندانی تهران»
« محبت نیوز» - شرکت فیلم‌سازی اینتانوم فیلمز که تهیه‌کننده «زندانی تهران» است، گفته است قصه این فیلم واقعی است.
«زندانی تهران» بر اساس قصه کتابی به همین نام نوشته مارینا نعمت (نامت) ساخته می‌شود که در آن، خاطرات خود را به رشته تحریر درآورده است. گفته می‌شود ایوان مککرگور و ایوان ریچل وود برای بازی در دو نقش اصلی این فیلم انتخاب شده‌اند.
قصه فیلم در سال ۱۹۸۲ و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد و مارینا در این قصه، یک نوجوان ۱۶ ساله مسیحی است.
به روایت کتاب، او پس از یک اعتراض در تهران دستگیر و روانه زندان می‌شود. در زندان اوین به وی اعلام می‌شود که به زودی اعدام خواهد شد.
اما در این میان، یکی از بازجویان زندان اوین به مارینا دل می‌بندد و به او و خانواده‌اش می‌گوید تنها راه نجاتش ، ازدواج با وی و گرویدن به دین اسلام است.
مارینا نعمت (متولد ۱۳۴۴، تهران) نویسنده کتاب "زندانی تهران" است که در سال ۲۰۰۷ جایزه «کرامت انسانی» را که از طرف پارلمان اروپا اهدا می‌شود را دریافت کرد.
به گفته خودش در سن ۱۶ سالگی به خاطر نوشتن مطالب مخالف رژیم جمهوری اسلامی در مدرسه دستگیر شد و به مدت دو سال در زندان اوین نگهداری شد. وی در این مدت شکنجه شد و قرار بود اعدام شود و به ازدواج تحمیلی تن داد که به واسطه ماجراهایی از زندان گریخت و به کانادا رفت. وی در حال حاضر نیز در کانادا زندگی می‌کند. دلیل نجات اش از اعدام ازدواج ناخواسته و اجباری با بازجویش بوده‌ است. او می‌گوید یکی از بازجوها به نام علی موسوی در زندان به وی علاقمند شد و به او گفت از خمینی درخواست کرده حکم مرگ او به زندان ابد تبدیل بشود. بعد از مدتی همین بازجو به مارینا اصرار می‌کند با او ازدواج کند و دینش را از مسیحیت به اسلام تغییر بدهد؛ اما بعدن علی به قتل رسید. مارینا بعد از کشته شدن علی، به خانواده اش بازگشته و کلیسا رفتن را از سر گرفته‌است.
به گزارش خبرگزاری فارس ، برای کارگردانی فیلم «زندانی تهران»، کاری اسکاگلند فیلم‌ساز کانادایی دعوت به کار شده است، که در کارنامه‌اش کارگردانی مجموعه تلویزیونی «امپراتوری برادراک» را دارد.
هنوز زمانی برای شروع کار فیلم‌برداری این فیلم اعلام نشده و معلوم نیست چه زمانی به روی پرده سینماها خواهد رفت.
تاکنون گزارش بیشتری در ارتباط با تولید فیلم «زندانی تهران» منتشر نشده و مشخص نیست برای لوکیشن‌های عمومی و سر باز خود – که باید تهران سال‌های اول انقلاب را تداعی کند- از لوکیشن‌ کدام کشور خارجی استفاده خواهند کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar