torsdag 10 januari 2013

عیسی مسیح کیست؟




عیسی مسیح کیست؟ در تمام تاریخ بشر، سوالی از این مهمتر وجود ندارد. پاسخ به این سوال، مشخص کنندۀ موضع افراد مختلف خواهد بود. پاسخ یوحنای رسول به قرار زیر است: «عیسی مسیح، خود خداست که به صورت جسم به جهان آمد». عیسی مسیح انسان کامل و خدای کامل می باشد. او یک انسان معمولی نبود. و نیز او روحی نبود که در جسم انسانی حلول کرده باشد و پس از مرگ آن شخص، جسد خاکی را ترک کند. عیسی مسیح خدای قادر مطلق است که حدود دو هزار سال پیش، مجسم شد (به صورت جسمانی و مانند یک انسان معمولی) به این جهان آمد. و به صورت یک انسان به آسمان صعود کرد. و همین مسیح جلال یافته، امروز زنده است و به دست راست خدای پدر نشسته است و نزد پدر به جهت ایمانداران شفاعت می نماید (عبرانیان ۱: ۳).
ولی زمانی که عیسی انسان شد، ذات خدایی خود را از دست نداد. او خدای مجسم شده یا خدا در قالب جسمانی یک انسان بود. او از ازل با پدر و روح القدس یک خدای واحد بوده است (یوحنا ۱: ۱۴ ؛ فیلپیان ۲: ۳-۸ را مشاهده کنید).
بنابراین، همۀ کسانی که عیسی مسیح را به این صورت اقرار و اعتراف نمایند، ایماندار محسوب می گردند و روح خدا را دارند.
به طور خلاصه باید گفت که یک راه ساده جهت تشخیص ایمانداران حقیقی وجود دارد و با یک امتحان ساده می توان گفت که چه روحی در ماورای سخنان آن افراد وجود دارد. و آن اینست که همۀ کسانی که الوهیت مسیح را معترف می شوند، متعلق به مسیح و ایماندار واقعی می باشند.

۳ هر روحی که عیسای مسیح مجسم شده را انکار کند، از خدا نیست. چنین روحی از شریر و ابلیس می باشد. این گفته بسیار سقیم و مشکل می نماید، ولی حقیقت دارد. تعالیم و سخنان افراد را می توان به دو گروه اصلی تقسیم نمود، آنانی که مسیح مجسم شده را اعتراف می کنند و آنانی که منکر الوهیت مسیح می باشند. آن کسانی که به الوهیت مسیح اعتراف می کنند، از خدا مولود شده اند و نجات خواهند یافت. و کسانی که منکر الوهیت مسیح می باشند، روح خدا را ندارند و گمشده باقی خواهند ماند. و دقیقا به همین خاطر است که بشارت انجیل مسیح و موعظه کردن به مسیح خداوند از اهمیت خارق العاده ای برخوردار است. در این عالم، هیچ کاری مهمتر از بشارت انجیل و موعظه به مسیح وجود ندارد. عیسی مسیح، صرفا یک انسان جسمانی مثل بقیه نبود، او صورت خدای نادیده است (کولسیان ۱: ۱۵). هر تعلیم دیگری که با تعلیم یوحنا منافات داشته باشد از خدا نیست و نمایانگر روح دجال می باشد و از شیطان سرچشمه گرفته است (اول یوحنا ۲: ۱۸ و تفسیر آن را مشاهده کنید). این روحها نهایتا متعلق به شیطان و از یاران او می باشند.

۴ ما که از خدا هستیم بر ایشان غلبه یافته ایم. توجه کنید که یوحنا می گوید ما هم اکنون غلبه یافته ایم! عیسی مسیح پیروزی را برای ما فراهم کرده است و همیشه بر اینگونه تعالیم غالب خواهیم بود.
او که در ماست یعنی عیسی مسیح، یا دقیقتر بگویم روح القدس یا روح مسیح می باشد. عیسی، به واسطۀ روح القدس در ما زیست می کند. منظور از آنکه در جهان است، شیطان رئیس تمامی ارواح ناپاک و شریر می باشد. عیسی مسیح شیطان را رئیس این جهان لقب داد (یوحنا ۱۲: ۳۱). عیسی از شیطان و تمامی ارواح ناپاک بزرگتر است. پس هرگز نگوییم: «ما مسیحیان ضعیف و ناتوان هستیم» و یا «تعدادمان کم است». بلی ممکن است که از لحاظ تعداد در اقلیت باشیم ولی از نظر قدرت به مراتب بزرگتر از شیطان و یارانش هستیم. ما به هیچ وجه ضعیف نیستیم، زیرا تمامی قدرت خدا را در کنار خود داریم.

۵ انبیای کذبه، معلمین دروغین، بدعت گزاران، و دجالان همگی از این دنیا می باشند و سخنان، تعالیم و نبوتهای ایشان دنیوی است. آنها از این جهان هستند و چیزهای این جهان را دوست دارند. و به همین خاطر نیز جهان ایشان را دوست می دارد و سخنان ایشان را می شنود (یوحنا ۱۵: ۱۹).

۶ ما که روح مسیح را داریم از خدا هستیم. اگر کسی کلام ما را بپذیرد، او نیز از خداست. ولی اگر کسی کلام ما را نشنود و یا آن را خوار بدارد، نمی تواند از خدا باشد (یوحنا ۸: ۴۷). با این وسیله خواهیم دانست که چه کسی از خداست و روح راستی (روح القدس) را دارد و کدام شخص تحت تاثیر روح گمراهی قرار دارد.
روح راستی نام دیگر روح القدس می باشد (یوحنا ۱۴: ۱۷). جهان و اشخاص دنیوی نمی توانند روح القدس را بپذیرند، زیرا جهان قادر به شناختن حقیقت و راستی نیست و نمی تواند کلام ما را بشنود. جهان، روح ضلالت و روح دروغ و تاریکی را پذیرفته است. مردم دنیوی فریب دروغهای ارواح کذبه را خورده اند و در تاریکی و جهل روحانی گام بر می دارند.
پطرس رسول می نویسد: پس ای حبیبان، چون این امور را از پیش می دانید، با حذر باشید که مبادا به گمراهی بی دینان ربوده شده، از پایداری خود بیفتید. بلکه در فیض و معرفت خداوند و نجات دهندۀ ما عیسی مسیح ترقی کنید، که او را از اکنون تا ابدالاباد جلال باد. آمین (دوم پطرس ۳: ۱۷-۱۸). باشد که ما نیز با مطالعۀ جدی و مستمر کلام خدا، در فیض و راستی و معرفت خداوندمان عیسی مسیح رشد کنیم

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar