torsdag 21 juli 2011

ربودن دختران مسیحی در پاکستان و اجباربرای ازدواج با مسلمانان


ربودن زنان. جوان مسیحی و گاه دختران خردسال در مناطقی از پاکستان که اسلامگرایی شدت دارد، حادثه ای مکرر است که حتی مقامات نیز از پیگیری آن خودداری می کنند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز" شهرزاد به نقل از  دانیل گربر، روزنامه نگار آلمانی که برای تحقیق در باره زنان و دختران مسیحی در جهان اسلام به پاکستان سفر کرده بود نوشت، این دختران پس از ربوده شدن با تهدید به قتل وادار به امضای نوشته ای می شوند که گویا سند گرویدن آنان به دین اسلام است و در پی آن نیز مجبور به ازدواج با یک مرد مسلمان می شوند.
به گفته وی، تلاش خانواده های رنجدیده برای کشاندن آدمربایان به دادگاه و باز پس گرفتن فرزندان خود اغلب بی نتیجه می ماند؛ چرا که پلیس از دریافت شکایت نامه آنان خودداری کرده و در جواب می گوید: این خانم جوان حالا دیگر مسلمان است و نمی تواند در یک خانواده مسیحی زندگی کند.
در ادامه گزارش آمده است که این دختران معمولن محبوس نگه داشته می شوند و چاره ای ندارند جز این که تسلیم خواسته های مرد شوند. در این میان زنان شجاعی هم وجود دارند که با به خطر انداختن زندگی خود، به دفاع از این قربانیان می پردازند، اما وجود سنت های جان سخت و بی تفاوتی مقامات مسئول موجب ادامه رنج های این اقلیت دینی است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar