onsdag 16 november 2011

حیات جاودانی زندگی نو در عیسی مسیح

 حیات جاودانی زندگی نو در عیسی مسیح   


عیسی مسیح زنده هم اکنون بوسیله کلامش میفرماید:


" این که میگویم عین حقیقت است: هر که احکام مرا اطاعت کند هرگز نخواهد مرد (یوحنا8: 51)


در مورد عیسی مسیح زنده در اول قرنتیان 15: 20 میخوانیم" اما واقعیت اینست که مسیح از مرگ دوباره زنده شد. او نخستین فرد از میان کسانی که در روز قیامت زنده خواهند شد" در اینجا منظور زنده شدن بدن است، زیرا در اول پطرس 3: 18 میخوانیم " در زمانی که بدن مسیح در قبر گذاشته شد، روح او زنده ماند". بنابراین روح آنانی که ازآن مسیح هستند با مسیح زنده میماند تا در روز قیامت با بدنشان که در آنوقت زنده خواهد شد بپیوندد، همانگونه که روح زنده مسیح پس از 3 روز با بدن قیام کرده او بهم پیوست! در یوحنا14: 19 نیز در آخرین شبی که مسیح با شاگردانش بود فرمود: " پس از اندک زمانی جهان دیگر مرا نخواهد دید، اما شما مرا خواهید دید و چون من زنده ام، شما هم خواهید زیست". در این آیه، منظور از " جهان" کسانی هستند که به خدا (پدر، پسر و روح القدس) ایمان ندارند. و منظور از " شما " کسانی هستند که در نتیجه ایمان به مسیح، خدا از فیض مسیح که فرمود :" همه باید دوباره متولد شوند" یوحنا3: 7 آنان را روحا از نو میآفریند و زندگی جدیدی میبخشد تا این زندگی را صرف خدمت دیگران بنماید! این است مفهموم افسسیان 2: 10 که اساس زندگی مسیحی میباشد.


در مورد زیستن با مسیح، در یوحنا 11: 25 میخوانیم که عیسی مسیح میفرماید:" من قیامت و حیات هستم، کسی که بمن ایمان بیاورد حتی اگر بمیرد حیات خواهد داشت" که منظور همان زنده ماندن با اوست. باز در یوحنا5: 24 عیسی مسیح چنین میفرماید " هرکه به پیغام من گوش دهد و به خدا که مرا فرستاده است ایمان بیاورد، زندگی جاوید دارد و هرگز بخاطر گناهانش بازخواست نخواهد شد، بلکه از همان لحظه از مرگ ( هلاکت) نجات پیدا کرده به زندگی جاوید پیوسته است" اکنون بیایید با هم روراست باشیم. آیا واقعا ایمان داریم که خدا عیسی مسیح را به این دنیا فرستاد تا نجات دهنده گناهکارانی چون ما باشد؟


آیا ایمان داریم که او با قبول درد و شکنجه بسیار، به عوض هر یک از ما، بر روی صلیب جان فدا کرد و خون ریخت تا ما از گناه پاک شویم و در روز سوم از مردگان برخاست تا ما زندگی جدید و جاودان به ارمغان بگیریم؟ زیرا در غیر اینصورت، چون خدا عادل مطلق است، چاره ای نداریم جز اینکه تاوان گناهان خود را که همان هلاکت ابدی میباشد بپردازیم. کجا؟ در جایی که بقول مسیح در مرقس 9: 48" کرم ایشان نمیرد و آتش خاموش نشود" یا بعبارتی دیگر در جهنم سوزان در حالی که زنده و حساس میمانیم (عذاب جاودانی) .


باز در اول تسالونیکیان باب 5 آیه 10 میخوانیم" او (مسیح) جان خود را فدا کرد تا ما بتوانیم تا ابد با او زندگی کنیم، خواه به هنگام بازگشت او زنده باشیم، خواه نباشیم" هم اکنون بوسیله شنیدن (خواندن) آیاتی از کلام خدا، روح خدا که الهام کننده کلام خداست چشمان باطنی ما را روشن کرده است، اگر احیانا تا بهحال وقت نداشته ایم در اینباره فکر کنیم، آیا بهتر نیست تا وقتی باقی است به صدای کوبیدن در قلبهای خود بوسیله عیسی مسیح زنده گوش دهیم ( مکاشفه 3: 20) و در دل خود در دعا بحضور خدا برویم و به گناهان خود ( که منشاء همه آنها عدم اطلاعت از اوامر کلام خداست) اقرار کنیم و از آنها توبه کرده، درصدد جبران برائیم و با پشیمانی قلبی از خدا طلب آمرزش نماییم تا او گناهان ما را ببخشاید و" شادی نجات را به ما بازگرداند" مزمور51: 12 که در این صورت است که در اثر فیض بیکران مسیح؛ محبت خدای پدر و همراهی روح القدس، همواره با اطاعت از کلام خدا او را خشنود میسازیم و تا به ابد در رابطه شیرین روحانی با او بسر میبریم. شکر بر نامش


آمین

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar