tisdag 22 november 2011

 
ایمان حقیقی اعتماد کامل به خدا را به دنبال دارد!
 ولی اعتماد و توکل کامل به او کاریست بس دشوار! چرا؟ برای اینکه انسانها معمولا راه سهل و آسان اعتماد کردن بر احساسات خود را در پیش میگیرد تا راه دشوار اعتماد کردن بر خدا! در این صورت احساس دلسوز بحال خود، عصبانیت، احساس تلخی نسبت به خدا و دیگران، حتی بی ایمانی میتوانند سنگر محکمی بر ضد خدا در قلب او بر یا سازند و او را ا...ز بهر گرفتن از برکاتی که خدا میخواهد به او افاضه فرماید باز دارند.

در مشکلات، اعتماد کردن به خدا به ندرت بطور طبیعی در ما دیده میشود. سیستم دنیای اطراف ما، طبیعت انسانی و شیطان همه بر ضد ایمان به خدا کار میکنند! اگر در مواقعی که احساس میکنیم که برخدا توکل کنیم، قدرتهای فوق با تمام قوای خود بر ما می تازند تا ما را از داشتن چنین احساسی باز دارند. اعتماد با بکار بردن احساسات بوجود نمی آید بلکه کشمکشی است که مربوط به اراده ما میباشد. بدون بکارگرفتن اراده خود در اعتماد کردن بر خدا، حتمأ مشکوک و بدبین (نسبت به دوستی و نیکوکاری بشر) بار خواهیم آمد که متاسفانه این حالت منجر به بوجود آمدن احساس بی حوصلگی، بیطاقتی، ترس، دلهره، یاس و نا امیدی در ما خواهد شد.

بعضی اوقات مشکلترین قسمت از اعتماد کردن بر خدا، انتظار کشیدن برای دیدن نتیجه است. بنابراین برای رفع این مشکل به کتاب مقدس، تنها کتابی که در آن برای هر مشکل راه حلی وجود دارد، مراجعه میکنیم و در آن چنین می خوانیم:" برای خداوند منتظر باش و قوی شو، و دلت را تقویت خواهد داد. بلی منتظر خداوند باش" (مزمور27: 14) وقتی که احساس میکنیم که خدا از ما دور است، به خاطر آوریم که باید ایمان زندگی کنیم و نه با دیدار" (دوم قرنتیان5: 6- 7).

همچنین این قول خداوند را بیاد آوریم که میفرماید: " ترا هرگز رها نکنم و ترا ترک نخواهم نمود" (عبرانیان13: 5). خدا را شکر که او قبل از بنیاد عالم از مشکلات ما با خبر بود و راه علاجی بوسیله فرستادن روح القدس در ما فهماندن مفهوم آیات کلامش و دادن قدرت برای اجرای آنها به ما مهیا فرموده است. (خدا روح القدس را در کسی که با ایمان، عیسی مسیح را منجی و مولای خود بداند ساکن میگرداند

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar