lördag 8 oktober 2011

لغو موقت حكم اعدام یوسف ندرخانی در آستانه روز جهانی اعدام

لغو موقت حكم اعدام یوسف ندرخانی در آستانه روز جهانی اعدام



.

در آستانه روز جهانی اعدام و در پی اعتراض‌های جهانی، حکم اعدام یوسف ندرخانی توسط دیوان عالی ایران به شرط توبه او و برگشت دوباره‌‌ به اسلام به‌طور موقت لغو شده است.

در پی محکومیت‌ها و فشارهای جهانی، به تازگی دیوان عالی کشور پرونده یوسف ندرخانی را مورد بررسی مجدد قرار داد. به گفته محمدعلی دادخواه، وکیل مدافع یوسف ندرخانی، پرونده اتهامی این دگر اندیش مذهبی از نو به دادگاه انقلاب رشت فرستاده‌اند و خواستار توبه متهم شده‌اند.

در پی انتشار خبر صدور حکم اعدام برای یوسف ندرخانی به اتهام «گرویدن به مسیحیت» و اعتراضاتی که نسبت به این حکم ابراز شده، رییس دیوان‌عالی کشور، در مصاحبه‌ای گفته است: «بنده در حال حاضر در مورد این پرونده اطلاعی ندارم اما اجمالن اعلام می‌کنم که موضوع تایید نشده است.»

یوسف ندرخانی از یك گروه كوچك از پیروان ویلیام برانهام (مسیحیان غیر تثلیثی ) در ایران است كه در روزهای اخیر به گفته برخی مطبوعات خطر اعدام ایشان به اتهام ارتداد وجود داشت، در روزهای اخیر، گزارش‌هایی حاکی از صدور مجدد حکم اعدام علیه یوسف ندرخانی به جرم «ارتداد» انتشار یافته و باعث ابراز نگرانی و اعتراضات گسترده شده است اما براساس قوانین جمهوری اسلامی، احکام اعدام معمولن تنها پس از تایید دیوانعالی کشور به اجرا در می‌آید

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar